HELLO

HELLO

Booommm ! powerr

Gua tengah usha lu , sorry blog gua agak messy , tapi tak apa yang penting content kan ?
7 march 2014

Hai ! comel nye awak yang tengah stalk blog sy , hope dapat pedoman dari cerita-cerita sy ! ^^


Monday 3 June 2013

apa pun tak boleh !


Haii, salam sejahtera semua , apa khabar ? baik ? sihat ? Alhamdulillah kalau sihat . huhhh , sedar tak sedar sekarang dha bulan jun , okay already june , tak percaya ? bukak mata luas-luas tengok calendar , hmm untuk calon spm macam aku nie , semua serba tak kena , semua spoil , haha . why ? sebabnya semakin hampir trial dan the real exam ! ini sungguh seram beb ! haha entah lha , kadang-kdang semangat nk study tue membuak-buak , kadang-kadang , malas tue sampai berdengkur tpy buku still ada dkt tepi ny haaa , mak aku pulak , “ kakak ! exam dha nk dekat tue , tahu nk buad taik mata ja” opsss , sorry taik mata ? hope faham .


 Ghahaha , this is what we call life , tak lama lagi aku akan bergelar siswi , achewah !! berangan tak habis-habis kan ? Tak salah berangan yang menjadi salah bila berangan adalah bila ada impian tapi tk pernah nk capai sesuatu , remaja ? kalah sekali dah takmau try lagi , balik-balik nk try benda baru yang belum tentu boleh dibuatnya , last-last . “hmmm , malas lha on twitter lagi bagus” aduhh , jangan nk mengelak remaja semua sama lha bang oii .. Dulu lain sekarang lain . hakikatnya , memang patut golongan remaja dikategorikan golongan yang paling lalaii , yelaaa , dha makan duit hasil mak dgn ayah kan ? see ? dha cari duit sendiri tahu lha hidup macam mana bhaii .


Perkataan yang dieertikan sebagai ANGAU atau CINTA membuatkan remaja , terjerit-jerit cakap “aku nak ! aku nak !” hmm , kawan-kawan semuaaaa , aku pun bercinta , nk tahu kenapa ? nak kata kurang kasih sayang , hurmm , *angkat bahu* , mungkin nak ada sebab orang lain ada ? ehhhh ! jangan-jangan silap-silap hari bulan mau jugak ada orang aku sebab buad entry macam ny ennn.. Dulu masa form 2 , ingat lai first time aku bertugas sebagai pengawas , ishh , serius aku mengaku , memang rasa gedik , tahu kenapa ? yelaaa first time dapat berdiri dkt tepi perhimpunan tue , first time dpt naik pentas jdi pengerusi , tapi tue lha , hurm , pelajaran lalai !! serius ! menyesal sangat mungkin dulu pikiaq nk jadi popular ja kan ? walaupun tk berapa nk comel nyh , *hahahahaha perasan!* hidup ohh hidup .. Tapi dulu aku bila tengok orang naik motor ja kan , teringin sangat nyh , tapi tak boleh , sebab parent taj harap , yelaaa aku kan stail loqlaq , tapi last-last form 4 baru dpt merasa naik motor sepenuhnyaa , tue pun nak dapat lesen macam nak daftar sekolah tadika weh , aduhhh , teringat peristiwa masa jumpa jpj , ada kea pulak jpj tue Tanya “ adik baca apa tadi sebelum nak mula ?” dengan selamba biawak aku cakap “ kursyi lha pakcikk” haha , jujur kan ? tahu tak lawak tpi just nk kongsi jeah . :D


Buad apa semua nie ? kalau kita tak tahu nak bersyukur ? aku selalu leka . Separuh sedar separuh lalai , ishh , aku dha agak sangat dha , nanti bila aku makin dewasa “kenapa lha dulu aku mcam tue , macam ni” sebab tue , orang tua-tua suka sangat main erti kata nasihat ni , Cuma kita saja tak sedar , “sedaq lha nak oiiyy , pakcikkk dulu pun dok berfesssbuk jugak , “ hurm , abah dengan mak tkda laman fessbuk bagai niyh , kalau ada , sah ! aku jrang on . Hakikatnya dunia ni salah gunakan teknologi , setuju ? sila like ? RT ? ehh ? tak lha weh , maksud aku , selalau ada statement “dunia mencapai kejayaan dengan teknologi baru ???????” apa ni wehh ? tak perasankah anda ? remaja semakin rosak dengan semua nih ? sedar lha ! bangun lha ! aku pun sedarkan diri sendiri . susah ! susah ! dunia makin tua lha awak .. Usia awak pun makin tua . *sorry membebel ..

Pendekatan remaja untuk berubah adalah bila dha sampai penghujung nya , benarkah ? yalaa tue , hmm . susah kalau ceramah nasihat tapi tak masuk , grrrr , apa-apa pun , good luck ! all the best ! .. kebetulan nk sambun tweet nie . haha . ASSALAMUALAIKUM ! (:

No comments:

Post a Comment

PENGOMEN YANG HOT AND COOL